2012. február 29., szerda

Big Gyros - Budapest

Még 2010 -ben adta Medve a drótot, hogy egy motoros ismerősének van görög gyorsbüféje, együnk ott.
Pestlőrincen a Ráday és a Nefelejcs sarkán, a pavilonsoron ott volt az amiről még nem is sejtettem...




Elsőre sima giroszosnak tűnik, dizájn alapján a görög változat, de ugye láttam már ilyet aztán csalamádé, meg higitott erőspityukrém fogadott...
Gyanakodni kezdtem, hogy itt ilyesminek nyoma sincs, sőt ! Sőt van tzatziki, répasaláta,pikáns fetasajtos krém, meg 3sajtos saláta.
Na itt mát éreztem, hogy bajság lesz... Gyanakodva figyeltem a pitákat is, mert egy itthon ismeretlen típus ugrott a sütőlapra ! Nem a zseb, nem a palacsintára hajazó, hanem olyan igazi görög ! Talán bizony mert az is !
Szóval a négy méretosztály: alap a pitába, aztán a BIG Gyrosz egy kb 25x10cm -es zsebformájú-talán cibatta- izébe, aztán kistál meg a nagymókusoknak a nagytál. Vannak másfajta görög ételek is de azokkal meg úgy vagyok, hogy amíg nem ettem giroszt addig szóba sem jöhetnek...utánna meg nincs hely nekik !
Szóval a girosz ! Kezdjük a húsnál, ami ugye csirke. Kishazánkban erre van igény, ezt majd' mindenki szereti, de legalábbis elfogadja. Persze ezt is lehet jól csinálni, hogy picit ropogós, de azért puha. Na itt ilyen, tehát a legnagyobb akadályt sikeresen átugrották. Pita. Említettem már ugye, hogy milyen nem vagyis, hogy itten kérem görög import van ! Ráadásul az is ugrik a sütőlapra, hogy megpiruljon kissé. 
Trutymók. Négy fajtája van, alapban jár is mind bele, de külön-külön is ízleljük meg ! 
Tzatziki: egyszerűen finom, uborka és a fokhagyma íze pont egyensúlyban van. 
Répasaláta: A második kedvenc hozzávalóm, reszelt sárgarépa valami isteni anyaggal leöntve-bekeverve. 
Pikáns: Ez feta sajt krém, ami pikánsan csipős. 
Háromsajtos: A trutyik közül a favorit nálam, nevében a megfejtés és isteni !




A készités közben feltűnik még egy apróság... a paradicsom, az uborka és a hagyma még egészben vannak ! Vagyis éppen akkor szeletelték fel mielőtt a tányéromra kerültek volna !  Aztán ugye van hozzá hasábkrump lee, mint kiderült igazából rá kellett várni, merthogy frissen sült. Na ekkor már nyálcsorgatva nézem a kezet: a frissen lenyesegetett hús rákerül a tányérra, majd a zöldség és pirosság és persze a lilaság. Aztán a 4-féle saláta, majd a krumpli és a mostanra kellemesen ropogósra sült pita.
Leírhatom egyszerűen: Egyszerűen zseniális ! Az ízek harmóniáját kottázni lehetne... a krumplin finom fűszersó, a ropogós, ám puha hús, a fínom saláták...áááááááá !
Pillanatok alatt elszalad az a negyed óra és üres a tányér...   Megszűnik ilyenkor a külvilág, hosszasan pislogok...

Miután némileg magamhoz térek észreveszem, hogy a falon sokan itthagynak valami szösszenetett, a minimum az, hogy itt járt.
Közben kialakítom a stratégiát, hogy legközelebb a sima giroszt, majd utánna a Big giroszt fogom enni !  Azóta jelentem megvoltak !  A fent leírt személyleírás ;) tökéletesen illettek is rájuk !

A hely kellően motorosbarát, a bolt előtt parkolva rálátunk, de nyáron a kirakott asztalokon ülve a motorjaink mellett falatozhatunk.
A reményeim szerint is hamarosan bővülő üzletlánc, lehetne az valahol Dél-Budán ???

KT







Ettem én már mindenféle gyrost arabot törököt görögöt még ezelőtt soha.... kár volt... mert sajna igy vagy ugy de függő lettem innentől a Pesten oly népszerű török arab gyros ment a kukába. 
Na nem félreértés ne essék finom az is de függőségi viszonyom ezzel a gyrossal alakult ki. 

A tálat kedvelem mivel még a hamburgert sem vagyok képes kulturáltan úrilányként megenni, most gondolj bele, hogy egy nem zsebes gyrossal mi a fenét csinálok.....

Szóval én maradok a tálnál hol a kicsinél hol  a nagynál, de általában a nagy a nyerő és ha a sok húst nem tudom belapátolni segítenek nekem természetesen csak és kizárólag önfeláldozó jelleggel. Na igen a szószok van mindenféle. Az elején természetesen mindegyik fajtát megkóstoltam de nekem a tzaziki és a pikáns a bejövös. Na persze ne úgy képzeld el mint a többi szószt amihez hozzászoktál ez frankón nem folyik inkább krémnek lehetne nevezni. Így talán még a pitát is lehet kulturáltan enni, másnak na de nem nekem.  Szóval a tzaziki uborkarabok kellemesen egyszerre fanyar és savanykás szószt alkot a krémjoghurttal amibe benne van. A pikáns hmmmmmmmmmmm fetasajt és fűszerek tökéletes krém átlagúan ez a kedvencem ebből szerintem egy bödönnel meg tudnék enni annyira de annyira jó. És erre persze lehetőséged is van hiszen a szószokat kimérve is megkaphatod. Nagyon szeretem a pikáns szósz csak úgy sült krumplival mártogatni.  



Szégyen ide szégyen oda mást még nem próbáltam ki ami sült finomság, de egyszerűen beleszerettem a gyros tálba és maradok ennél már ahogy írom összefut a nyál a számba pedig nem rég ettem és van még pikáns szósz a hűtőbe....

A görög salátát azt azért kipróbáltam és nem kellett csalódnom. Frissen van elkészítve, az orrod előtt vágják fel az alapanyagokat finom feta van benne nincs leöntve nyakig olajjal mint a legtöbb helyen, hogy nem tudod kiélvezni a zöldség és a sajt ízét az olajos dzsuvától ami rá képződik. Itt minden friss mindet ott tesznek rá és isteni finom a fűszerezése is. 

Ígérem egyszer kipróbálom a mustáros tálat is, remélem nem gyengülök el amikor legközelebb bemegyek, mert már volt ilyen, hogy kérdezték mit kérsz, gondolkodtam vagy fél percig és amikor kinyitottam a szám a gyorostál hagyta el nem is értem....




Bara

1 megjegyzés:

  1. Engem már csak az érdekelne,hogy a tulajdonos valóban görög e ? Van egy rossz hírem lopott ötlettel dolgozik...átvágott egy jóhiszemű kedves görögöt,ellopta a receptjeit majd egy kerülettel arébb megnyitotta a büféjét,mondván h ez saját ötlet... a mai napig átjár a göröghöz leskelődni ... könnyű más f... a csalánt csapdosni...

    VálaszTörlés