2012. április 13., péntek

Bajor-Magyar 1:0



A nevezetes Április elsején a Honda Klubok Szövetsége túrát szervezett. 

Ennek végállomása volt az Öreg Favágó Kocsmája nevű hely, Tarjánban. Sokszor jártam már erre, de még nem tűnt fel, hogy itt van egy ilyen hely. De lehet ám, hogy csak a neve vezetett félre ? A kocsma szó már-már pejoratív...
Szóval a kellemetlenül szeles és hűvös időben felüdülés lett volna bármely középszerű vendéglő is...de kellemes meglepetés ért ! 

Hangulatos Bajor étterem,   stílszerűen bőrnadrágos pincérekkel, az emeleten dupla bowligpálya, billiárdasztal, csocsó és darts.



Tehát a hely optimális baráti találkozókra is.  A csapatnak szerveztek kétféle menüt, ami Bajor húsos tál és egy "hagyományos (magyaros) húsos tál volt. Mi picit különcködtünk, ami nagyon jó ötlet volt !



Röviden összefoglalva minden amit ettünk, a húsok, a rántott cukkini, (még diétáznom kéne...) vagy a fűszeres túróval töltött gombafejek nagyon finomak voltak. Ehhez jön az árak és a mennyiség kellemes kombinációja. Ha nem vezettünk volna biztosan bajor sörrel öblítettük volna le az ebédet, de ez legközelebbi,soffőrös látogatásunkra marad ! ;)

Az utcanevet ugyan nem jegyeztem meg, de Tarján közepén van egy nagy elágazás, ott Szomor felé kell indulni, majd kb. 500méter után jobbra található.
Parkolóhely van az udvaron is, de a ház előtt is. 



Mindkettőre rálátni, bár az emeletről nem annyira...vagyis inkább semennyire.  De az udvaron mindenképpen szem előtt vannak paripáink.  Összefoglalva: Igencsak kellemes meglepetés volt a hely ! Finom ételek, az emeleti sportlehetőségek, a korrekt kiszolgálás így eldugva a világ elől...  de Tata - Esztergom viszonylaton -szerintem- a legjobb !

KT



Na igen én meg a Bajor húsos tál... hát szóval itt én vagyok a kerékkötő, mert sem a kolbászt sem a csülköt nem szeretem...
Sőt még a bajor zenét sem, de még a sört sem annyira, hacsak nem valami meggyalázott citromos történet / nagy sör imádok szerint ez már az eső lépés az alkoholmentes változathoz és innen mind tudjuk nincs megállás :D/.  
Na ide nekem a bajor éttermet tuti találok benne valami kivetnivalót. Ilyen hátránnyal eddig kevés hely indult de ez van...

A fiúk tálakat ettek de mivel KT diétán volt még, én meg a húsegyvelegtől sikítófrászt kapok, így maradt az étlap. 
Gondoltam na majd csak lesz rántott sajt az elég lesz nekem. Csúnya előítéleteink  vannak a bajor konyháról nekem is azok voltak: sör, virsli, kolbász, csülök, káposzta : na nem erről szól ez. 

Az étlap tele van kellemes meglepetéssel vega kajájuk is van! Mivel amúgy sem volt egy húsos kedvem, így a párolt zöldségeket választottam grillezett gombafejekkel fűszeres túróval töltve hozzá snidlinges tejföllel! 



Hmmmmmmm szóval a zöldségek nem főzve voltak, / sok helyen képesek ezt csinálni párolás helyett/  hanem tényleg párolva fűszeresen, finomak voltak üdék ropogósak és kicsit füstösek. A gombába még benne volt a nedvesség, kellemesen omlott szét a számba, a fűszeres túró tetején még finom sajt is volt... de azért rendes voltam és adtam egyet kóstolónak KT-nek a cukkinije mellé, de a mártogatósból nem adtam azért neki még tart a diéta ;)




Közbe az orrom alatt illatozott a bajor mustár, ezt meg kellett kóstolnom, a többiek mondták marad még hús is, kivettem egy töltött valamit.. ez egy isteni pástétommal töltött pulyka vagy csirkemell volt. 

Ezek után visszamegyünk majd még egyszer, nulla előítélettel és még nagyobb izgalommal, mert a bajor kaja nem csak virsli, csülök, kolbász, káposzta és sör.

Bara

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése